قهوه عربیکا

فروش قهوه عربیکا و انواع دانه روبوستا

فروش قهوه عربیکا و انواع دانه روبوستا یکی از تجارت های پر سود در جهان است. به عبارت دقیق تر فروش انواع دانه قهوه دومین تجارت پر سود در دنیا بعد از نفت به حساب می آید. تنوع این دانه ها بسیار زیاد بوده و محصول مناطق و مزرعه های گوناگون با ویژگی های جغرافیایی مختلف می باشند. هر کدام از این دانه ها ظاهر، طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارد. انجمن ها و شرکت های بسیار بزرگی در دنیا، در رابطه با دسته بندی و تعیین کیفیت و نوع دانه های قهوه مشغول به کار هستند و خیلی از محصولات قهوه مزارع باید به تایید این کمپانی ها برسد تا بتواند وارد بازار جهانی شود. فروش انواع قهوه عربیکا و روبوستا بر اساس دسته بندی هایی انجام می شود. در ادامه متن، مختصری درباره این دو دسته توضیح می دهیم.

انواع قهوه روبوستا

انواع قهوه روبوستا شامل دانه هایی می شود که در ارتفاع کمتر از 1000 متر از سطح دریا کشت می شوند. این دانه ها معمولا ریزتر و گردتر از نوع عربیکا هستند. به طور کلی روبوستا، دانه ارزان تری نسبت به عربیکاست. زیرا مقدار تلخی در این دانه ها بیشتر بوده و سایز کوچکتری نیز دارند. در عین حال جمعیت بزرگی از خریداران قهوه به دنبال انواع قهوه روبوستا می باشند. علت این محبوبیت چیست؟ احتمالا می دانید که دانه های قهوه روبوستا دارای کافئین بیشتری می باشند. همچنین هنگام تهیه اسپرسو، کرمای قابل توجهی دارند. بنابراین در کنار فروش قهوه عربیکا، معمولا انواع قهوه روبوستا نیز عرضه می شود. این دانه ها شامل دانه های چری، پی بی، اندونزی، جاوه، ویتنام، اوگاندا و … می باشند.

انواع قهوه روبوستا

فروش قهوه عربیکا

فروش قهوه عربیکا در طیف وسیعی از دانه ها انجام می شود. این دانه ها کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند که هنگام ترکیب با سایر دانه ها، طعمی کاملا جدید و متفاوت را ایجاد می کند. عربیکا می تواند در ارتفاعات کوهستانی برزیل کشت و برداشت شود و یا در مزارع مجمع الجزایر اندونزی برویَد. در هر حال، عربیکا خوش طعم است با مقداری ترشی و ملس بودن که هنگام میل کردن آن، احساس می شود. بعضی از گونه ها مثل دانه های سینگل اروجین اندونزی یا دانه های مکزیک و کلمبیا مارگو، شیرینی و ملسی دلپذیری دارند. حتی بعضی از دانه های خاص کنیا، طعمی شکلاتی را در ذهن تداعی می کنند.

فروش قهوه عربیکا

فروش انواع قهوه

فروش انواع قهوه عربیکا و روبوستا، به صورت خام، رست شده و یا میکس های ویژه اسپرسو و حتی میکس های اختصاصی کافئین، همه در بازار قهوه انجام می شود. تعداد کارخانه های رست قهوه و شرکت های وارد کننده انواع قهوه، هر روز در حال افزایش است و امروزه تعداد بیشتری از مردم در خانه های خود اسپرسو تهیه می کنند. فروش قهوه و اداره کافی شاپ یکی از شغل های پر سود در این روزهای رو به رشد قهوه است. تنوع قهوه موجود در بازار، پاسخگوی نیاز سلیقه های مختلف است و فروش انواع قهوه در فضایی رقابتی، باعث افزایش کیفیت محصولات قهوه شده است.

فروش انواع قهوه

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا