قهوه خام

مرکز فروش قهوه خام کیلویی در تهران

چگونه می توان قهوه با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص داد؟ آیا انواع مختلف آن را می شناسید؟ آیا در مورد فواید و یا محدودیت های استفاده از این محصول اطلاعات کافی دارید؟ اما قهوه به صورت های مختلف در بازار به فروش می رسد و یکی از مهمترین موضوعات در خرید از مرکز فروش قهوه خام به صورت کیلویی و بسته بندی در تهران و شهر های دیگر بررسی کیفی آن می باشد که به همین منظور برای شناخت انواع قهوه (قهوه خام و رست شده) و خصوصیات و ویژگی های آن می توانید این مطلب را مطالعه نموده تا اطلاعات بیشتری پیرامون این مسائل کسب نمایید.

مرکز فروش قهوه خام کیلویی در تهران

مرکز فروش قهوه

این محصول غذایی مانند چای دوغزال بزرگ در ایران توسط مراکز فروش مختلف از جمله انواع فروشگاه های سنتی فروش این محصول که عموما در شهر های مختلف در دست اقلیت های ارامنه هستند یا انواع سایت های اینترنتی فروش قهوه و یا انواع سوپر مارکت ها به فروش می رسد.
معمولا قهوه وارداتی در مراکز فروش عمده قهوه در تهران در دسترس دیگر شهرها قرار می گیرد و سپس به صورت جزئی به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.
از جمله محصولاتی که در انواع مراکز به فروش میرسند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  •  خام فله ای ارسال شده از شرکت وارد کننده.
  •  تفت داده شده(رست شده) فله ای ارسال شده از کارخانه.
  • قهوه های ایتالیایی کیلویی.
  • نسکافه های فوری فله ای.

معمولا قهوه خام و چای ترش کیلویی در ایران از کشورهایی مانند اندونزی، ویتنام و هند وارد می گردد.

 

راهنمای استفاده از قهوه خام

راهنمای استفاده از قهوه خامقهوه خام یا همان قهوه ی سبز که تفت داده نشده است و دارای دانه قهوه روشن یا سبز می باشد به نسبت دانه ی بوده داده شده چه از نوع عربیکا و چه از نوع روبوستا از میزان تلخی و البته کافئین بیشتری به نسبت نوع رست شده خود بر خوردار است.
حتما شما نیز این سوال برایتان پیش آمده که قهوه سبز را از کجا تهیه کنیم برای پاسخ به این سوال بایستی اشاره شود که برای دریافت بهترین این کالا می توانید به فروشگاه های سنتی و شناخته شده فروش قهوه سر بزنید.

در سال های اخیر دانهٰٔ تفت نداده را برای استفاده در مصارف لاغری مورد استفاده قرار می دهند، که علاوه بر کاهش اشتها موجب افزایش سوخت و ساز چربی در بدن می گردد، به علاوه موجب کاهش میزان استرس در بدن می شود و البته گزینه ی مناسبی برای کمک به کاهش فشار خون می باشد.
نکته قابل ذکر این می باشد که در مورد مصرف این محصول منع مصرف قهوه سبز نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به مصرف بیش از حد اشاره نمود که می تواند نتیجه برعکس داشته باشد و دمنوش مخلوط قهوه سبز را میتوان به آسانی در منزل تهیه نمود.

به منظور آموزش نحوه دم كردن قهوه سبز بدون قهوه جوش بایستی به صورت زیر عمل کنید:

  1. دانهٔ قهوه سبز را به مدت یک شب در آب بخیسانید تا کمی آب به دانه ها نفوذ کند.
  2.  فردای آن روز دانه ها را در همان آب هم بزنید و در ظرف مناسب بر روی حرارت بگذارید.
  3. اجازه بدهید تا به نقطه ی جوش برسد.
  4. بعد حرارت را پایین آورده و به مدت پانزده دقیقه اجازه دهید تا روی حرارت بماند.
  5. در این میان گاهی مخلوط آب و قهوه را هم بزنید.
  6. شعله را خاموش نمایید تا کمی خنک شود.
  7. دانه ها را از صافی رد کنید و آب به دست آمده را بنوشید.

بازار ملی قهوه خام در تهران

بازار ملی قهوه خام در تهراناز جمله ی بزرگترین بازار های فروش قهوه در ایران بازار ملی قهوه استان تهران، تهران به عنوان شهر بزرگ و صنعتی و البته مرکز ایران توانسته به خوبی جایگاه خود را به منظور بازار اصلی فروش قهوه خام مشخص نماید.
بسیاری از فروشندگان جزئی در سطح کشور دانه قهوه خام را از این بازار تهیه نموده و سپس تفت داده و به صورت جزیی به خریداران خانگی می فروشند.

هم اکنون بازر ملی در تهران یکی از مهم ترین و البته تخصصی ترین مراکز فروش این محصول در ایران است که در آن بسیاری از تاجران و وارد کنندگان انواع قهوه در حال فعالیت می باشند.
خرید دانه عربیکا و روبوستا توسط خریداران عمده در این بازار به صورت فله ای و بسته بندی و یا خام و تفت داده شده انجام می شود.

خواص درمانی قهوه خام

خواص درمانی قهوه خامقهوه ی خام و یا همان سبز دارا ی فواید بسیاری برای انسان می باشد.
معمولا قهوه در صورتی که به صورت تفت داده نشده مورد مصرف قرار بگیرند(که اکثرا از دو مدل پر مصرف جهان با نام های عربیکا و روبوستا هستند)با عنوان خام شناخته می شوند.
قهوه ی سبز به این دلیل که تفت داده نشده از میزان بسیار بالاتری از فواید خود به نسبت موارد تفت داده شده بر خوردار است.
این محصول دارای فواید بسیاری می باشد که از جمله ی آن ها می توان به موراد زیر اشاره نمود:

  • در سال های اخیر بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که قهوه ی سبز برای پایین آوردن وزن بسیار مناسب است از طریق افزایش سنتز چربی.
  • قهوه سبز حاوی کلروژنیک و کافئین می باشد که دارای خاصیت های زیادی برای بدن می باشد.
  • کمک به کاهش فشار خون
  • برطرف کننده عفونت های باکتریایی بدن.
  • پایین آورنده دیابت خون.
  • کمک به جلوگیری از خستگی بیش از حد.
  • آنتی اکسیدان قوی.

در تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که اگر در کنار انجام ورزش دمنوش قهوه سبز مصرف گردد، میزان کاهش وزن 3 تا 5 کیلو بیشتر از افرادی است که از این دمنوش استفاده نکرده اند.

فروش قهوه خام به قیمت روز در کشور

فروش قهوه خام به قیمت روز در کشوربه منظور فروش قهوه ی خام در بازار ملاک هایی وجود دارد که بر روی قیمت آن تا حد زیادی تاثیر گذار است، از جمله مواردی چون جنس، طعم، شرکت تولید کننده، کشور تولید کننده وبسیاری موارد دیگر.
به طور کل می توان گفت که قهوه خام (سبز) در بازار با قیمت های بالاتری به فروش می رسد که عمده ترین دلیل آن را می توان به آشنایی مردم از فواید بسیار زیاد آن اشاره نمود.
این محصول را می توان از بازار های مختلف عرضه عمده  از جمله بازار تهران، بازار های فروش عمده قهوه در اصفهان و یا مراکز فروش عمده قهوه گناوه و یا بسیاری دیگر بازار های فروش خریداری نمود.

قهوه خام از انواع مختلف کشور هایی مانندکشور های ویتنام، هند و اندونزی به بازار های کشور وارد می شود به همین دلیل کاهش و یا افزایش قیمت ارز، مسئله ی تحریم ها، افزایش و یا کاهش مسیر های ورودی و.. می تواند به صورت چشمگیری بر قیمت روز قهوه در کشور تاثیر گذار باشد.

نمایندگی فروش قهوه خام در سراسر ایران

نمایندگی فروش قهوه خام در سراسر ایراننمایندگی های فروش بسیاری در ایران از بسیاری از برند های خارجی تولید قهوه وجود دارند که آن را به صورت عمده، جزئی، خام، تفت داده شده، بسته بندی شده و یا فله ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
در این بین مراکز رست قهوه و کافی شاپ ها در زمره اصلی ترین خریداران قهوه خام در ایران می باشند، که بسیاری از نمایندگی های فروش تمهیداتی را فراهم نموده اند تا این مراکز بتوانند بدون محدودیت و به صورت عمده از این نمایندگی ها خرید کنند.

این شرایط هم به فروشنده و هم به خریداران کمک می کند تا واسطه های موجود در بازار را حذف نموده و با قیمت های معقولانه تر اقدام به خرید نمایند.
خریداران به خصوص حریداران قهوه عمده علاقه ی زیادی به خرید قهوه خام باکیفیت بالا و قیمت مناسب دارندکه اقدام به خرید از نمایندگی های اصلی و معتبر انواع برند های موجود کمک بسیاری به اینگونه خریداران می تواند بکند.

فروش ارزان قهوه خام در کشور

فروش ارزان قهوه خام در کشورقهوه خام در ایران از کشور های مختلف به صورت عمده و فله ای وارد می شود، اما نکته ای که قابل ذکر است اینست که قهوه خام ارزان از طریق تجار و وارد کنندگان در بسیاری از مواقع به مشتریان عمده ی این محصول میرسانند.
در بازار های فروش به صورت آسیاب شده نیز به فروش می رسد که عمدتا قابل اعتماد نمی باشند و مواد اضافی مانند سنا به آنها اضافه گردیده و به همین خاطر با قیمت های ارزانتر به فروش می رسند.

به طور کلی عربیکا به دلیل دارا بودن بوی قوی تر و طعم تلخ تر دارای قیمت بالاتری به نسبت روبوستا می باشد.
باید توجه داشت که به منظور خرید با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتر بایستی کمی بیشتر جستجو نمود زیرا قهوه خام تحت شرایط مختلف مانند قیمت جهانی، عرضه کننده، برند و … میتواند حتی به صورت روزانه تغییر قیمت داشته باشد.

تفاوت های قهوه ایرانی و خارجی در چیست؟

تفاوت های قهوه ایرانی و خارجی در چیست؟در ایران خصوصا در شهر های جنوبی و جنوب شرقی زمینه ی خوبی برای کاشت قهوه عربیکا وجود دارد، اما با این حال این محصول بیشتر به صورت تفریحی در ایران کاشته می شود و در واقع جنبه ی اقتصادی ندارد.
منظور از قهوه ایرانی در واقع آن هایی هستند که به صورت خام و فله ای به بازار های ایران وارد می شوند وبا برند مختص به خودفرآوری  می شوند و به بازار های مصرف ارائه می گردند.
قهوه های تولید شده در ایران به برخی از بازار های خاورمیانه ارسال می شوند، هچنین طرفداران اصلی این محصول به خوبی می دانند که قهوه ی اصلی و با کیفیت عربیکا را بیشتر در شهر های جنوبی میتوانند پیدا کنند این محصولات از طریق دبی به ایران ارسال می شوند.

اما بسیاری از مدل های خارجی بر پایه ی عربیکا تهیه شده اند زیرا مصرف نوع عربیکا در جهان بیشتر از روبیستا است.

به طور کل می توان گفت که قهوه ی ایرانی با ذائقه و سلیقه ایرانی هماهنگ تر است، ارزان تر است و البته دارای کیفیت بالاتری می باشد.
اما با این حال به دلیل اطمینان بیشتر از کالای خارجی با برند های مشخص فروش محصولات وارداتی در ایران از شرایط خوبی برخوردار است.

شرکت های تولید کننده قهوه خام کدام اند؟

شرکت های تولید کننده قهوه خام کدام اند؟در ایران قهوه به صورت تجاری کشت نشده و بنابراین امکان تولید قهوه سبز نیز وجود ندارد، شرکت های تولید کننده قهوه در ایران قهوه رابه صورت بینز( لوبیا شکل و خام) از کشور های تولید کننده قهوه به صورت عمده و فله ای خریداری نموده، به صورت بسته بندی و در انواع خام و رست شده به فروش میرسانند.
با وجود اینکه مصرف قهوه در ایران دارای سابقه ی طولانی می باشد اما زمان زیادی نمی باشد که کارخانجات فرآوری قهوه در ایران راه اندازی شده اند.

این کارخانجات توانسته اند محصولات خود را به برخی از کشور های آسیای میانه مانند آذربایجان، تاجیکستان و کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه، پاکستان وچند کشور دیگر صادر می شود.
قهوه های فرآوری شده داخل کشور توسط حدودا 8 کارخانه بیشتر به صورت سنتی و بسیار قدیمی و بدون نظارتی خاص به فرآوری و بسته بندی قهوه ها مشغول می باشند.

در سطح جهان شرکت های بسیاری در حال فعالیت در این صنعت بسیار پر سود می باشند.
به ترتیب کشور هایی مانند برزیل، ویتنام، کلمبیا، اندونزی و اتیوپی از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان می باشند.

محدودیت های استفاده از قهوه چیست؟

محدودیت های استفاده از قهوه چیست؟قهوه این نوشیدنی لوکس و بسیار جذاب در بین جوانان توانسته است جایگاه خوبی پیدا کند، موارد استفاده قهوه در ایران بیشتر در کافه ها و رستوران ها است و البته هستند افرادی نیز که تهیه این نوشیدنی در منزل را نیز در اولویت های خود قرار داده اند.
علاوه بر خوشمزگی و خوش بو بودن طعم و عطر قهوه و البته دارا بودن خاصیت های بسیار زیاد، زیاده روی در مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

در این بخش به معرفی چند مورد از آسیب های قهوه برای بدن می پردازیم:

  • افراد دارای فشار خون بالا نباید از قهوه استفاده کنند زیرا موجب بالا رفتن فشار خون می شود.
  • برای بیمارانی که دچار بیماری های قلبی هستند توصیه نمی شود زیرا محققان دریافته اند که از مضرات قهوه برای قلب به نحوی می باشد.
  • دارای عوارض خطرناکی برای جنین و مادران باردار می باشد.
  • باعث ایجاد اختلال در خواب می شود.
  • در برخی از تحقیقات گفته شده که امکان بروز کیست در سینه با مصرف قهوه بیشتر می شود.
  • موجب سوء هاضمه می شود.
  • در تضعیف قوای جنسی تاثیر گذار است.

مرجع خرید و فروش انواع قهوه خام در کشور

مرجع خرید و فروش انواع قهوه خام در کشورقهوه ی خام در ایران از مجاری فروش مختلف میتواند در دسترس علاقه مندان این نوشیدنی پر طرفدار قرار بگیرد. که در بازار ها و مراکز اصلی خرید قهوه در شهر هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و… امکان پذیر می باشد.
در شهر های جنوبی کشور قهوه سبز عربیکا اصل با کیفیت بالا بیشتر قابل دسترسی است که از جمله این بازار ها می توان به بازار فروش قهوه عمده گناوه اشاره نمود که خریداران دو اتیشه به منظور خرید دانه قهوه عربیکا معمولا به این شهر ها و مراکز عمده ی فروش آن مراجعه می کنند.

هستند کافی شاپ هایی که ترجیح می دهند تا قهوه ی خام را خریداری نموده و خود بصورت تازه به تازه بو داده پودر نموده و در انواع و اقسام مدل ها در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
علاوه بر این وارد کنندگان از طریق راه اندازی سایت های اینترنتی به فروش این محصول به صورت فله ای و عمده می پردازند، همچنین به دلیل افزایش تقاضای قهوه ی سبز به منظور لاغری این محصول در قالب های بسته بندی شده نیز در بسیاری از سوپر مارکت ها و مراکز فروش وجود دارد.

 

قیمت فروش قهوه خام در کشور

قیمت فروش قهوه خام در کشوردر ایران قیمت انواع قهوه از جمله قهوه خام بنا به دلایل متعدد به طور مداوم در حال تغییر است و معمولا در مقاطعی دارای ثبات می باشد.
عواملی چون تغییرات قیمت در بازار های جهانی به خصوص بازار های عمده تولید کننده قهوه، اعمال تحریم های گاه و بیگاه، وجود واسطه های متعدد برای رسیدن قهوه به ایران و عوامل متعدد دیگر تاثیر بسزایی در تغییرات قیمت در این بازار دارد.

با این حال معمولا شرکت های وارد کننده دانه های قهوه خام با ارا ی سایت های اینترنتی و از طریق تلفن قیمت های قهوه خام را به صورت عمده و جزئی به خریداران ارائه می دهند.

مزایای استفاده از قهوه برای سلامتی

مزایای استفاده از قهوه برای سلامتی جدای از محدودیت های مطرح شده در بالا میتوان خواص درمانی قهوه را که بسیار زیاد نیز می باشند به شرح زیر بیان نمود.

  • کارشناسان مصرف قهوه را در دوران نقاهت سرما خوردگی در صورت نداشتن تب بسیار توصیه می کنند.
  • از  جمله خواص قهوه برای مو، می توان به مواردی چون دادن بافتی نرم و روشن به موها اشاره نمود.
  • خطر بروز سکته مغزی را در زنان کاهش می دهد.
  • از جمله خواص قهوه برای زنان میتوان به جلوگیری از  احتمال بروز سرطان رحم و تخمدان اشاره کرد.
  • به دلیل وجود آنتی اکسیدان در قهوه از بروز التهاب جلوگیری می کند.
  • محققان به تازگی به خواص قهوه تلخ برای دیابت پی برده اند.
  • برای قلب بسیار مفید است.
  • مناسب برای کنترل افسردگی است.

نوعی قهوه با نام قهوه ترش وجود دارد که همان قهوه عربیکا است با PH خنثی 5 یا 6 اما به دلیل دارا بودن طعم و عطر تند با نام قهوه تند شناخته می شود.
از جمله خواص قهوه ترش می توان به مواردی چون مناسب برای رفع تشنگی بیش از حد، از بین برنده اسهال، حرارت کبد را پایین می آورد، از بین برنده بلغم و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا