قهوه ترک

خرید قهوه ترک ارزان قیمت

با خرید عمده و فله می توانید قهوه ترک را با یمتی مناسب و ارزان قیمت تهیه کنید .

قهوه ترک

قهوه ترک ارزان قیمت

اگر قهوه های ترک را از مراکز توزیع و پخش آن به صورت فله و کلی خریداری کنید بسیار با صرفه تر و ارزان قیمت تر از حالت جزئی ان است.

قهوه ترکیه ای

یکی از سوغاتی های خوب ترکیه قهوه است که عطر و طعمی دلنشین و عالی دارد . در سفر به این کشور نباید لذت خوردن یک فنجان قهوه ترک خوش طعم را از دست بدهید. روش دم کردن این قهوه خیلی روی طعم آن تاثیر می گذارد . در ایران هم میتوانید قهوه های ترک اصل را پیدا کنید .

قهوه ترک

قهوه ترک چیست

قهوه ترک یک نوع دانه قهوه مانند روبوستا و عربیکا نیست، بلکه یک شیوه دم کردن قهوه است. مانند قهوه اسپرسو و قهوه عربی.

دم کردن قهوه ترک

در تهیه و دم کردن قهوه های ترک از دانه های قهوه که بسیار ریز آسیاب شده و شبیه به پودر قهوه هستند استفاده می شود .این قهوه عطر قوی و سنگینی دارد و در تهیه آن معمولا از شیر ستفاده نمی شود. اما اگر شما بخواهید شیر به آن اضافه کنید میتوانید .این کار باعث میشود عطر آن ملایم تر و کف رو یان کمتر شود . باید این قهوه را روی حرارت ملایم با پور قهوه تازه برشته شده درست کنید تا عطر و طعم آن بیشتر شود .

روش های سرو قهوه ترک

این قهوه به چهار سورت سرو می شود:

  • قهوه ساده بدون شکر
  • قهوه با نصف قاشق چایخوری شکر
  • قهوه با یک قاشق چایخوری شکر
  • قهوه با شکر بسیار زیاد (یعنی سه یا چهار قاشق چایخوری)

روش دم کردن قهوه ترک

ابتدا پودر قهوه را با آب و شکر داخل قهوه جوش ریخته روی حرارت ملایم گاز می گذاریم . با قاشق مخلوط را هم میزنیم تا خوب ترکیب شود .سپس میگذاریم جوش بیاید.
وقتی قهوه شروع به جوشیدن کرد به صورت از روی حرارت برمیداریم تا کف خامه ای آن از بین نرود. در این مرحله کف خامه ای را در فنجان میریزیم و دوباره قهوه را روی حرارت می گذاریم تا دوباره جوش بیاید . بعد آن را داخل فنجان ریخته و سرو می کنیم .

قهوه ترک

خامه دار شدن قهوه ترک

برای اینکه قهوه خامه داشته باشد، باید از قهوه تازه استفاده شود در غیر این صورت خامه نخواهد داشت. برای تازه ماندن قهوه آن را در ظرف دربسته و دور از هوا نگه می داریم. از آب گرم برای دم کردن نباید استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا