قهوه رست شدهقهوه عربیکا

دانه قهوه رست شده خوب روبوستا و عربیکا

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که امروزه بسیار پر مصرف است و به دلیل خواص بسیاری که دارد در کشورهای بسیاری به عنوان میان وعده و نوشیدنی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوشیدنی رایج از دانه های بود داده یا رست شده و آسیاب شده گیاه قهوه حاصل میشود و طعم و عطر خاصی دارد. گیاه و بوته قهوه در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا مانند جزایر جنوب و جنوب شرقی آسیا و آمریکا می روید. منشأ اصلی و خاستگاه گیاه قهوه طبق بررسی های علمی آفریقا بوده است و از این ناحیه، به سایر نقاط جهان منتقل شده است. امروزه گیاه قهوه در هفتاد کشور دنیا کشت می شود و مزارع کشت این گیاه در مناطق استوایی مانند آمریکا، کشورهای جنوب شرقی آسیا، آفریقا و بسیاری از نواحی هند فعال هستند. زمان رسیدن میوه قهوه، این محصول برداشت می شود و سپس فرآوری می گردد. متناسب با نوع قهوه و منطقه کشت آن دانه های قهوه که کاملاً خشک شده اند برشته می گردند. قهوه ها بسته به نوع عطر و طعم طبقه بندی می گردند. قهوه رست شده که عموماً با دستگاه رستر قهوه برشته می گردد در کشورهای مختلف به طرق گوناگون سرو می گردد. همچنین در بسیاری از کشورها استفاده از دستگاه رست قهوه خانگی معمول است و بو دادن قهوه خام در خانه هم انجام می پذیرد. اینکه چند گرم قهوه برای یک فنجان لازم است و نحوه سرو آن بسته به ذائقه افراد، متفاوت است. قهوه با طعم های مختلف مانند قهوه با طعم ملایم، طعم تلخ و یا شیرین مصرف می شود. امروزه انواع قهوه ها در جای جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از آنها مانند قهوه ی برزیلی پر مصرف تر می باشد. قهوه های روبوستا و عربیکا دو گونه پر مصرف از قهوه در سطح جهان هستند که اگر با تکنیک های صحیح رست شوند عطر و طعم بی نظیری دارند.

دانه قهوه رست شده خوب روبوستا و عربیکا

دانه قهوه رست خوب

دانه قهوه رست خوبدانه قهوه خام از دو بخش تشکیل شده است که در کنار هم قرار دارند و روی هر یک از آنها را لایه ای پوشانده است که با نام لایه نقره ای نامیده می گردد. چندین گونه از گیاه قهوه در دنیا وجود دارد که قهوه از آن استخراج میشود. برای برخی این سوال مطرح است که قهوه عربیکا چیست. دو گونه اصلی از قهوه به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم خاص آن بیشتر کشت میشود. یکی از آنها قهوه عربیکا است که گونه ای بسیار مورد توجه است و بومی جنوب غربی اتیوپی و جنوب شرق سودان است و دیگری قهوه کانیفوراست که بومی صحرای آفریقا از گینه تا اوگاندا و سودان جنوبی است. کشورهای برزیل، ویتنام، اندونزی، کلمبیا، و هند از برترین کشورهای تولید کننده قهوه هستند. قهوه پس از برداشت باید مراحلی را طی نماید تا قابل مصرف گردد. به این مراحل در اصطلاح رست قهوه گفته می شود. دانه قهوه رست خوب بسیار خوش عطر و خوش طعم است. رست های مختلف قهوه و تکنیک های بو دادن آن در کشورهای مختلف متفاوت است. کارگاه رست قهوه اصلی ترین مرکز برشته و آماده سازی قهوه است. همچنین رست قهوه در خانه نیز امروزه با دستگاه های خاص رواج یافته است.

تولید قهوه در رنگ های مختلف

تولید قهوه در رنگ های مختلفیکی از آیتم های مورد توجه در مورد قهوه، رنگ آن است. در حالت طبیعی قهوه رنگی سبز و طعمی تلخ و گس دارد. اما قهوه های موجود در بازار از رنگ سبز تا قهوه ای تیره هستند. یکی از سوالات رایج در مورد قهوه این است که قهوه لایت و قهوه دارک چیست؟ تفاوت این دو در نوع رست کردن قهوه است. هرچه قهوه تیره تر باشد کافئین کمتری دارد. پس از اتمام پروسه کاشت و برداشت و ارسال قهوه به کارخانجات برای رست و برشته کردن، دانه های قهوه در دمایی بین 356 تا 440 درجه فارنهایت برشته می شوند. این تفاوت دما موجب تولید محصولی در طیف رنگی مختلف از تیره تا روشن می گردد. طرز تهیه قهوه دارک به این صورت است که این قهوه در دمای بالاتر و برای مدت بیشتری بو داده می شود و محصول حاصل از این فرایند قهوه ای بسیار تیره و تلخ است. بنابراین هرچه زمان تفت دادن و یا در اصطلاح برشته کردن قهوه بیشتر باشد قهوه تیره تر و قوی تر می شود. 

فروش قهوه رست شده به قیمت درب کارخانه

فروش قهوه رست شده به قیمت درب کارخانهبا توجه به اینکه قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور ماست و در بسیاری از مراکز تفریحی و رستوران ها و فروشگاه ها به عنوان یک نوشیدنی پر طرفدار مطرح است، همواره خریداران قهوه رست شده بسیار هستند. قیمت دستگاه رست قهوه صنعتی با توجه به کیفیت های مختلف آن متفاوت است، اما خرید آن برای بسیاری از مراکز به دلیل مسائل اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. برای این مراکز مانند کافی شاپ ها و کافه ها خرید قهوه رست شده و آماده مصرف مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد. فروشگاه ها و نمایندگی های بسیاری قهوه رست شده را به فروش می رسانند. 

لیست قیمت قهوه رست شده در کشور

لیست قیمت قهوه رست شده در کشورارتفاع، کیفیت و ترکیبات خاک، شرایط کاشت و کیفیت رست کردن و فرایند عمل آوری همگی بر نوع قهوه نهایی مؤثر هستند. انواع قهوه رست شده نیز با توجه به نوع رست و برشتگی از یکدیگر متمایز هستند. در رست روشن یا همان لایت رست، قهوه به رنگ قهوه ای روشن در می آید و میزان برشتگی در حدی است که عطر و طعم قهوه ملایم می شود. میزا کافئین این قهوه بیشتر از سایر انواع قهوه رست شده است و به حدی نیست که روغن موجود در دانه قهوه خارج گردد. درجه رست این نوع قهوه بین 195 تا 205 درجه فارنهایت است. رست متوسط در درجه ای بین 210 تا 220 درجه فارنهایت صورت می پذیرد. اما قهوه دارک که با رست دارک انجام می پذیرد در درجه ای بین 240 تا 245 درجه فارنهایت صورت می گیرد و کافئین قهوه به پایین ترین حد و تلخی قهوه به بالاترین حد می رسد. قهوه دارک قهوه ای تیره و یا حتی سیاه رنگ است و سطح قهوه آغشته به روغن است. 

انواع این قهوه ها با قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند و مصرف کنندگان طبق مصرف و ذائقه خود هر یک از این محصولات را خریداری می نمایند. برای استعلام قیمت و لیست قیمت قهوه رست شده در سراسر کشور می توانید از طریق وب سایت های فروشگاهی مرتبط با این محصولات اقدام فرمایید. 

راهنمای تشخیص کیفیت قهوه رست شده

راهنمای تشخیص کیفیت قهوه رست شدهانواع قهوه با روش های مختلف و با تکنیک های متفاوتی رست و تفت داده می شوند. علاوه بر دستگاه های صنعتی، رست قهوه توسط دستگاه های رست خانگی هم صورت می پذیرد. قهوه خوب رست شده دارای ویژگی های خاصی است. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. رنگ قهوه ای که با روش صحیحی رست شده باشد از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متفاوت است و کدر نیست.
  2. عطر قهوه صحیح رست شده کاملاً قابل استشمام است.
  3. نباید بر روی قهوه اثری از روغن باشد.
  4. سوخته بودن و سیاه بودن قهوه نشانه رست نادرست آن است.
  5. قهوه خوب رست شده دارای طعم مطبوعی است.
  6. از راه های مهم تشخیص قهوه خوب رست شده این است که قهوه حتی پس از سرد شدن طعم و عطر خود را از دست نمی دهد. 

نمایندگی پخش قهوه رست شده در سراسر ایران

نمایندگی پخش قهوه رست شده در سراسر ایرانقهوه رست شده به دلیل پر مصرف بودن در کشور ما توسط هایپرمارکت ها، فروشگاه های مستقر در سطح شهرها، نمایندگی های مجاز و شرکت های وارداتی در حجم بالایی عرضه میشود. طی سال های گذشته بسیاری از این مراکز به راه اندازی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی نیز اقدام نموده اند. خرید اینترنتی انواع محصولات علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه این امکان را برای افراد به وجود می آورد که ضمن مطالعه ویژگی انواع محصولات از قیمت های به روز آنها نیز  مطلع گردند. گروه بازرگانی بسیاری در کشور به عنوان نمایندگی پخش قهوه رست شده در سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشد. برای کسب اطلاع در زمینه انواع قهوه رست شده با کیفیت و استعلام قیمت به روز آنها می توانید با کارشناسان بخش فروش فروشگاه ها و مارکت های آنلاین تماس حاصل نمایید. همچنین این مراکز فروش قهوه مشهد و قهوه رست تهران در مشهد و سایر شهرستان ها را عهده دار میباشند. 

قهوه رست شده چیست؟

قهوه رست شده چیست؟روند و فرایند بو دادن و برشته کردن دانه های خام قهوه را در اصطلاح رست کردن قهوه می گویند. برخلاف تصور عموم رست کردن قهوه کار آسانی نیست و باید با رعایت کامل تکنیک هایی انجام پذیرد تا قهوه رست شده دارای عطر و طعم مناسبی باشد. قهوه رست شده قهوه ای است که روند برشته شدن آن به صورت کامل انجام شده است. در فرایند رست کردن قهوه، دانه های مرطوب و سبز رنگ قهوه خشک می شوند و به دانه هایی شکلاتی و یا قهوه ای رنگ تبدیل می شوند که دارای عطر و طعم بی نظیری هستند. این سوال مطرح است که بادی قهوه چیست؟ بادی قهوه در واقع احساس دهانی و یا همان وزن مایع قهوه در دهان است که ارتباط مستقیمی با بافت قهوه و نوع رست آن دارد. 

اگر قهوه در دمای پایین و برای مدت زمان کمتری برشته شود با رنگ روشنی آماده مصرف می شود و در اصطلاح به این روش رست لایت اطلاق می گردد. قهوه ای که در دمای بالاتر و برای زمان بیشتری برشته شود قهوه تیره رنگ تر می شود و میزان کافئین آن کاهش پیدا می کند. به این قهوه، قهوه دارک گفته می گردد. 

برند های معروف تولید کننده قهوه رست شده

برند های معروف تولید کننده قهوه رست شدهشرکت ها و کارخانجات زیادی پس از خرید دانه قهوه خام از تولید کنندگان و کشاورزان اقدام به رست و برشته کردن قهوه می نمایند. از مهم ترین برندهای معروف تولید کننده قهوه رست شده در جهان استارباکس، کمونیتی کافی و ایلی هستند. عموم برندهای جهانی در آمریکا و برزیل مشغول به فعالیت هستند. در این شرکت ها با دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا انواع قهوه با بهترین تکنیک ها رست و برشته می شود و محصول نهایی، قهوه ای بسیار مرغوب و دارای رایحه و عطر بسیار مطلوب است. در کشور ما نیز کارگاه ها و کارخانجات متعددی قهوه خام را رست و فرآوری می نمایند و انواع قهوه رست شده را با کیفیتی عالی برای فروش عرضه می دارند که مشتریان فراوانی را دارد.

کشور های وارد کننده قهوه رست شده

کشور های وارد کننده قهوه رست شده

در حال حاضر قهوه در بیش از
هفتاد کشور دنیا کشت می گردد و مزارع بسیاری تحت کشت این محصول هستند. برترین تولید
کنندگان قهوه در سطح جهان، برزیل، ویتنام، اندونزی، سودان، کلمبیا، هند و آفریقای
جنوبی هستند. در این کشورها بهترین انواع قهوه ها کشت می گردد و پس از فرآوری به
سایر کشورهای دنیا ارسال می گردد. با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور
ما یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان قهوه در جهان است و بزرگترین تولید کننده در
خاورمیانه است
.  افغانستان، امارات عربی متحده، تركمنستان، ارمنستان، عراق، لبنان، سوریه،
آذربایجان، آلمان، لهستان، بلغارستان، یونان، بلاروس و سنگال از مهم ترین کشورهای واردکننده قهوه رست شده هستند. 

خرید ارزان باکیفیت ترین قهوه رست شده

خرید ارزان باکیفیت ترین قهوه رست شدهدر خرید انواع قهوه، هر فرد با توجه به ذائقه شخصی خود اقدام به خرید قهوه رست شده لایت، دارک یا متوسط و ملایم می نماید. همچنین قهوه کشت شده در هر ناحیه از دنیا با ناحیه دیگر متفاوت است. آیتم های مختلفی در کیفیت قهوه موثر است و قیمت دون قهوه با توجه به این موارد گوناگون می باشد. به دلیل وجود شبکه دلالان تا رسیدن قهوه از تولید کننده به مصرف کنندگان قیمت  محصول با افزایش بسیاری همراه است. برای خرید ارزان با کیفیت ترین قهوه رست شده علاوه بر مراجعه به نمایندگی های مجاز و معتبر از طریق سایت های فروشگاهی نیز می توان اقدام نمود که به دلیل نبودن واسطه قیمتی ارزان و مناسب دارد.

فواید استفاده از قهوه رست شده برای سلامتی

فواید استفاده از قهوه رست شده برای سلامتیقهوه از نوشیدنی های پر طرفدارای است که دارای فواید بسیاری است. از جمله فواید قهوه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. به دلیل خاصیت نشاط بخشی قهوه نوشیدنی ای ضد افسردگی محسوب می گردد.
  2. قهوه در رفع سردردها خصوصاً سردردهای حاد میگرنی بسیار موثر است.
  3. قهوه موجب می گردد کمتر احساس خستگی کنید، سطح انرژی را بالا می برد و همچنین باعث می شود هوشیارتر شوید.
  4.  کافئین موجود در قهوه از مواد طبیعی است که خاصیت چربی سوزی دارد و موجب می شود سوخت و ساز بدن بالا رود و باعث لاغری می شود.
  5. قهوه با تحریک سیستم عصبی عملکرد فیزیکی را بسیار افزایش می دهد.
  6. در قهوه مواد غذایی ضروری وجود دارد. منیزیم، پتاسیم، منگنز، نیاسین و ریبوفلاوین است. 
  7. کافئین موجود در قهوه دیابت نوع دوم را درمان می کند.
  8. قهوه از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند.
  9. قهوه از کبد در برابر سیروز و بیماری عای کبدی محافظت می کند.
  10. قهوه از بروز برخی از سرطان ها جلوگیری می کندو سرطان کبد و سرطان روده بزرگ در رده سوم و چهارم در علل مرگ و میر در جهان هستند. تحقیقات علمی ثابت کرده است که کسانی که بصورت مستمر قهوه مصرف می کنند کمتر دچار این دو نوع سرطان می شوند.
  11. قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.
  12. قهوه ماده ای محرک است و هضم غذا را آسان می کند.
  13. قهوه با جلوگیری از ابتلا به بیماری ها باعث طول عمر می شود.
  14. در رژیم غذایی اروپا، قهوه منبع اصلی تامین آنتی اکسیدان مسوب می گردد. آنتی اکسیدان نقش مهمی در جلوگیری از انواع سرطان و پیری پوست دارد.
  15. قهوه ضد عفونی کننده است و از ابتلا به بیماری های عفونی جلوگیری می کند.
  16. از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند.
  17. قهوه ادرار آور و تب بر است.
  18. مسمومیت های ناشی از مصرف الکل را درمان می کند.
  19. ضد پارکینسون است.
  20. در برطرف کردن یرقان و زردی مفید است.
  21. به درمان سیاه سرفه کمک می کند، برونش ها را باز می کند و در رفع تدریجی آسم مفید است. 
  22. دردهای عصبی و عضلانی را رفع می کند.

فروشندگان برتر قهوه رست شده در کشور

فروشندگان برتر قهوه رست شده در کشورقهوه رست شده توسط مراکز و نمایندگی های مجاز در انواع کیفیت ها ارائه می گردد. فروشندگان قهوه رست شده پس از خرید دانه قهوه فله ای با دستگاه های صنعتی اقدام به برشته کردن و رست کردن قهوه می نمایند. در کشور ما قهوه دارک مانند قهوه ترک و قهوه فرانسوی دارای علاقمندان بیشتری است. قهوه رست شده باید در شرایط مناسب و با بهترین تکنیک ها رست شود تا محصولی با کیفیت به دست آید. اگر مراحل رست قهوه به درستی صورت نگیرد قهوه عطر و طعم مناسبی نخواهد داشت و در برخی موارد غیر قابل مصرف خواهد بود. مرکز بازرگانی آنلاین و مجازی، قهوه تولید شده توسط کارخانجات معتبر دنیا را برای فروش ارائه می دارند. 

توزیع کنندگان قهوه رست شده در سراسر ایران

توزیع کنندگان قهوه رست شده در سراسر ایراندر کشور ما قهوه یکی از پر طرفداراترین نوشیدنی ها در بین اقشار مختلف مردم است. خصوصاً جوانان علاقه زیادی به این نوشیدنی کافئین دار دارند و قهوه در انواع مختلف در کافی شاپ ها، رستوران ها و مراکز تفریحی، و هتل ها ارائه می شود و به عنوان یکی از اصلی ترین نوشیدنی ها در منوی کافی شاپ ها محسوب می گردد. قهوه رست شده در انوع مختلف آن توسط نمایندگی های تخصصی فروش قهوه، هایپرمارکت ها، دفاتر بازرگانی و فروشگاه های آنلاین مجاز در سطح کشور توزیع می گردد. به واسطه مزیت های خرید مجازی و آنلاین این نوع خرید در حال حاضر بسیار رایج است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا