قهوه اندونزی

دانه قهوه سبز اندونزی فروش عمده

دانه قهوه سبز اندونزی در فروش عمده انواع دانه قهوه، یکی از مهمترین دانه ها در بازار ایران به حساب می آید. انواع دانه قهوه سبز که به صورت عمده در بازار به فروش می رسد، شامل محصولات روبوستا و عربیکا از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای مرکزی و جنوبی است. بیشتر دانه های قهوه به دست آمده در قاره آسیا از نوع روبوستا می باشد. اندونزی به عنوان یکی از تولید کنندگان مهم قهوه در آسیا انواع مختلفی از دانه را به بازار جهانی عرضه می کند و آبروی قاره آسیاست. قهوه اندونزی از مناطق مختلفی در این مجمع الجزایر به دست می آید و محصول هر کدام از این مناطق ویژگی های خاص خود را دارد.

دانه قهوه سبز

دانه قهوه سبز، اولین محصول قهوه در بازار است اما این دانه مراحل گوناگونی را تا رسیدن به بازار طی می کند. دانه های قهوه روی درخت در پوسته ای گیلاس مانند معروف به چری قرار دارند. زمانی که میوه قهوه رسیده می شود. کشاورزان شروع به برداشت محصول می کنند. برداشت به دو روش انجام می شود: ماشینی و دستی. دانه های با ارزش قهوه به ویژه برخی از انواع خاص عربیکا را دستچین می کنند. بعضی کشورها مانند اندونزی، محصول قهوه را به صورت دستی از درختچه ها برداشت می کنند. پس از این مرحله، دانه قهوه که هنوز در غلاف گیلاسی قرار دارد باید از میوه اش جدا شود. برای این مرحله نیز روش های مختلفی وجود دارد. مثلا در کشور آفریقایی کنگو، دانه های قهوه را پس از چیدن با همان پوسته در معرض آفتاب سوزان خشک کرده و سپس گیلاس را از آن جدا می کنند. در بعضی مناطق برای به دست آوردت دانه قهوه سبز، گیلاس ها را می شویند و در حین شستن، دانه و میوه قهوه از یکدیگر جدا می شود. دانه قهوه اندونزی که در بازارهای فروش عمده ایران عرضه می شود، معمولا به همین روش تهیه شده است.

قهوه سبز اندونزی

قهوه سبز اندونزی انواع گوناگونی دارد که برخی از آن ها از بهترین دانه های قهوه در دنیا می باشند. حتی دانه های کپی لوواک که حاصل رست طبیعی قهوه در شکم یک حیوان (میمون یا گربه) است؛ محصول اندونزی بوده و گران ترین قهوه دنیاست. از مهمترین انواع دانه قهوه سبز اندونزی که در بازار فروش عمده ایران یافت می شود می توان موارد زیر را نام برد.

  • دانه قهوه جاوا
  • دانه قهوه سوماترا (در دو نوع عربیکا و روبوستا)
  • دانه قهوه بالی
  • قهوه سالوسی و تروخا (دانه های تک خاستگاه و بسیار مرغوب اندونزی)
  • دانه روبوستا (ارزان ترین دانه اندونزی که در ایران بسیار پر فروش است.)

 

 قهوه سبز اندونزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا