قهوه سبز

فروش دانه قهوه سبز فله عمده

فروش دانه قهوه سبز ابتدا به صورت فله در مزارع انجام می شود. پس از آن دانه ها برای فروش عمده در سیلوهای بزرگ انبار می شوند. خریداران عمده قهوه سبز عموما به سایت های فروش این سیلوها مراجعه می کنند. فروش دانه قهوه سبز فله کاری تخصصی است. برای این کار باید دانه قهوه باکیفیت را شناخت. برای شناخت دانه قهوه سبز باکیفیت معیارهایی وجود دارد.

فروش دانه قهوه

فروش دانه قهوه سبز، نیاز به اطلاعاتی در زمینه قهوه دارد. این اطلاعات معمولا شامل سایز و مشخصات دانه هاست.

توجه کنید که سایز دانه ها یکسان باشد. مثلا همه اسکرین 18/17 یا 15/16 یا 13/14 باشند. این نکته بسیار حائز اهمیت است. زیرا شرایط رست دانه درشت و ریز با هم تفاوت دارد. همچنین به رنگ آن ها توجه کنید. دانه ها باید همگی یک رنگ باشند. این ها نکاتی است که بر طعم نوشیدنی نهایی تاثیر می گذارد.

دومین مورد، دسته بندی دانه سبز قهوه بر اساس منطقه رویش آن است. هر منطقه دارای مشخصاتی منحصر به فرد است. نوشیدنی به دست آمده از هر کدام نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی:

  •  دانه قهوه آمریکای مرکزی و جنوبی معمولا کمی طعم شیرین به نوشیدنی می دهد. مانند دانه های مکزیک، کاستاریکا و برزیل
  •  دانه قهوه اتیوپی یا کنیا، طعم خاص و شیرین دارند. همچنین برای تهیه قهوه با بافت سنگین مناسب هستند. و به طور کلی دانه های مرغوب شرق آفریقا و خاورمیانه این ویژگی را دارند.
  • قهوه اندونزی را انتخاب کنید؛ اگر طعم روستایی قهوه را دوست دارید. دانه اندونزی به روش سنتی و در داخل پوسته ی چری خشک می شود.

دانه قهوه خام

دانه قهوه سبز

دانه قهوه سبز فله دارای مشخصات دیگری نیز می باشد. در خرید و فروش عمده توجه به این نکات ضروری است:

  • دانه شسته شده عربیکا باید شفاف و هموار باشد. هرگونه ناهمواری در سطح این دانه ها، یعنی پردازش قهوه به درستی انجام نشده است.
  • خشک کردن دانه قهوه: روش های مختلفی برای خشک کردن دانه قهوه وجود دارد. نکته مشترک در همه ی آن ها این است که سرعت خشک شدن نباید زیاد باشد. باید بیرون و درون دانه همزمان با هم خشک شوند. همچنین در خشک کن های حرارتی، دما نباید از 42 درجه سانتی گراد بالاتر برود. برای فروش عمده دانه قهوه سبز فله، مشتری می تواند روش خشک کردن دانه را بپرسد.

دانه قهوه سبز

قهوه فله

قهوه سبز فله، باید سالم و گرید یک باشد. قبل از خرید دانه قهوه سبز فله، آن را ببویید. ترش یا دودی بودن دانه در این مرحله راحت تر مشخص می شود. یک مشت دانه قهوه سبز را در دست بگیرید. چه احساسی دارید؟ اگر بیش از اندازه ترد و شکننده است، یعنی بیش از حد خشک شده. اگر دانه ها انعطاف پذیرند، یعنی درست خشک نشده اند. این دانه ها را در فروش عمده به مشتری عرضه نکنید. طعم نوشیدنی خراب می شود.

گرید یک بودن فقط درشت بودن دانه نیست. بلکه بعضی موارد دیگر را درباره دانه ها شامل می شود:

  • مایل به قهوه ای شدن دانه های سبز، نشانه خوبی نیست. دانه قهوه بعد از برداشت، بلافاصله باید شسته شود. اگر بین این دو مرحله فاصله ایجاد شود؛ دانه ها شروع می کنند به تخمیر شدن. هنگام شسته شدن نیز، باید دانه های شناور روی مخزن جداسازی شود. این ها مراحلی است که باید برای آن زمان گذاشته شود. کیفیت دانه و طعم نهایی قهوه به این ها بستگی دارد. فروشندگان حرفه ای قهوه، این مراحل را با دقت انجام می دهند.
  • وجود دانه های مایل به صورتی و دانه های سفید رنگ در بین دانه ها نشانه خوبی نیست. بلکه نشان می دهد دانه ها با دقت کافی شسته و خشک یا مراقبت نشده اند.
  • دانه های قهوه در اطراف لبه ها نباید حالت فرو رفته داشته باشند. این یعنی که رطوبت کافی در محل نگهداری قهوه وجود نداشته است.

قهوه سبز فله

منبع: http://ghahvedane.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا