قهوه اسپرسوقهوه عربیکا

قیمت دانه قهوه اسپرسو عریبکا

قیمت دانه قهوه اسپرسو با توجه به اینکه در چه نوع خاکی و با چه ارتفاعی و همچنین تحت چه فرایند کاشت و برداشتی پرورش یافته، متغیر است.

قهوه عربیکا بیش از 60 درصد محصولات قهوه و بویژه اسپرسو را تشکیل می­ دهد و کشورهای صادر کننده آن به مراتب زیاد هستند.

محل کشت و آب و هوای آن تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و طعم قهوه در تهران عربیکا دارد. بویژه شیوه و درجه رست قهوه نیز تأثیر بسزایی بر طعم دانه دارد. و در واقع باید گفت همه این مراحل باید با بالاترین دقت و حساسیت انجام شود تا یک فنجان قهوه اسپرسو عربیکا بی نظیر، به شما ارائه دهد.

هرچه این مراحل با خطا و نقص کمتری انجام شود عطر قهوه عربیکا با کیفیت تری برای قهوه اسپرسو تهیه خواهد شد که به مراتب بر قیمت دانه قهوه اسپرسو عربیکا تأثیرگذار است.

معمولا بهترین نوع قهوه برای اسپرسو دانه قهوه دارک عربیکا است . زیرا هرچه درجه رست دانه قهوه عربیکا افزایش یابد، روغن آن بیشتر آزاد شده و سطح دانه قهوه براق تر است. که این روغن آزاد شده، هنگام دم کردن قهوه گانودرما ، کرمی زیبا را روی فنجان قهوه تولید می­کند. که این نیز از عوامل تعیین کننده قیمت دانه قهوه اسپرسو عربیکا است.

همچنین اینکه دانه قهوه چطور و با چه درجه ای آسیاب شده در طعم و عطر قهوه بسیار مؤثر است.

فاکتورهای یک اسپرسو وب، یکدست بودن و چسبناک بودن آن به علت روغن آزاد شده قهوه است، همچنین روی شات یا فنجان شما باید به خوبی کف داشته باشد که عدم وجود آن نشان از مرغوبیت پایین قهوه است .

عوامل موثر بر قیمت دانه قهوه اسپرسو عریبکا

به طور کل عوامل متعددی بر قیمت دانه قهوه اسپرسو عربیکا موثر است. فاکتورهایی مانند الگو و شرایط آب و هوایی در فصل رشد گیاه قهوه، نوع و مرغوبیت خاک پرورش، هزینه فرایند برداشت و نیروی انسانی، هزینه رست که می­تواند جز بیشترین هزینه های تولید قهوه به شمار آید، زیرا رست قهوه فرایندی است که باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود، هزینه های انرژی مصرف شده در فرایند تولید و همچنین عوامل متعدد دیگر.

ولی عواملی که قیمت دانه قهوه اسپرسو عربیکا را برای یک مصرف کننده متغیر می ­کند، درجه کیفیت، رست، آسیاب و محل کشت قهوه است زیرا رایحه و مزه میوه ای قهوه بسیار وابسته به این فاکتورها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا