قهوه ترک

خرید اینترنتی قهوه ترک اصل

خرید اینترنتی قهوه ترک اصل به صورت عمده شاید به نظر سخت برسد اما در این دورانی که ویروس کرونا باعث آنلاین شدن زندگی ها شده، برای هر چیزی راه حلی به وجود آمده است. به عنوان مثال برای خرید اینترنتی قهوه عمده، خیلی از فروشگاه ها امکان خرید مقدار کمتری را برای دفعه اول فراهم می کنند. این کار باعث می شود که هزینه زیادی برای تست کردن یک قهوه جدید صرف نشود. برای این منظور کارخانه هایی که در وزن های زیر 50 کیلوگرم فروش ندارند؛ امکان خرید کیسه های 5 کیلویی را به مشتری های جدید می دهند.

قهوه ترک اصل

قهوه ترک اصل چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینیم قهوه ترک چیست.
یکی از انواع قهوه به ویژه در خاورمیانه بسیار پر طرفدار است قهوه ترک است. برای تهیه قهوه ترک اولین و مهمترین گزینه، نوع قهوه مورد استفاده است. قهوه ترک باید کاملا ریز و پودری باشد و از خرید قهوه های دانه درشت برای قهوه ترک اجتناب شود. این قهوه می تواند ترکیبی از دانه قهوه مناطق مختلف باشد و همچنین می تواند یک قهوه خاص باشد مثلا کلمبیا. اما از انجایی که هر کدام از دانه ها ویژگی های منحصر به خود را دارند معمولا از ترکیب آن ها طعم های جذاب و جدیدی ایجاد می شود.
رنگ قهوه ترک باید روشن یا مدیوم باشد. از خرید پودرهای تیره رنگ برای تهیه قهوه ترک خودداری کنید. زیرا باعث تلخی ناخوشایندی در نوشیدنی شما می شوند.
دومین نکته درباره قهوه ترک این است که این قهوه را در ظرف های مخصوصی به نام جزوه تهیه می کنند. جِزوه ظرفی شبیه شیرجوش است که پودر قهوه را همراه با آب در آن می ریزند.

خرید قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

  • ابتدا آب را در جزوه بریزید. حدود 50 میلی لیتر برای هر فنجان قهوه مورد نیاز است.
  • شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود.
  • وقتی آب جوش آمد جزوه را از روی حرارت برداشته و به ازای هر فنجان یک قاشق چای خوری قهوه اضافه کنید.
    حال قهوه را بجوشانید.
  • بلافاصله بعد از اولین جوش، جزوه را از روی حرارت بردارید و قهوه را خوب هم بزنید.
  • دو بار پشت هم این کار را انجام دهید یعنی وقتی قهوه جوش می آید آن را از روی حرارت برداشته و خوب هم بزنید و دوباره روی حرارت قرار دهید.
  • کف را می توان دور ریخت یا آن را نگه داشت. کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. ولی در ایران معمولا کف را دور نمی ریزند.
  • قبل از سرو اجازه دهید تا قهوه ته نشین شود. می توانید بعد از دو بار جوشیدن یک قاشق غذاخوری آب سرد به جزوه اضافه کنید تا روند کار تسریع شود.
  • در بعضی مناطق برای خوش طعم شدن قهوه، به آن هل یا دارچین اضافه می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا